Czułość dla automatu świateł dotyczy tylko czasu opóźnienia włączenia od momentu zaciemnienia czujnika (ustawienie długi powoduje, że przejeżdżając pod wiaduktami nie uruchomią Ci się mijania)
W O2 czułości czujnika zmierzchu też nie można bezpośrednio regulować, ale można to obejść kombinując na VAGu/VCDS z ustawieniem innych rodzajów szyb, a w zasadzie z ich indeksem przepuszczalności światła. Ustawiając szyby "ciemniejsze" lub "jaśniejsze" oszukujemy czujnik, który myśli, że jest ciemniej/jaśniej niż w rzeczywistości i załącza wcześniej lub później światła mijania. Ja sobie w ten sposób opóźniłem włączanie świateł, bo fabrycznie światła włączały się dla mnie za wcześnie i tak samo zapalały się przy przejeżdżaniu pod każdym szerszym wiaduktem, maltretując ksenony, które takiego mrugania nie lubią. Teraz jest git, a ja miesiącami nie ruszam przełącznika świateł ustawionego na AUTO. W O3 powinno być podobnie.
Zamieszczone przez ryhu
Jedyne co można regulować (przynajmniej tego jestem prawie pewien) to czułość czujnika deszczu poprzez zmianę położenia dźwigni częstotliwości pracy wycieraczek, która w auto wycieraczkach nie pełni żadnej innej funkcji.
Dokładnie tak jest jak piszesz.
Octavia II RS TDI 200/441 "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech
Pytanie do użytkowników. Chodzi o:
Reflektory bi–ksenonowe z AFS z funkcją dynamicznego oświetlania zakrętów + INTELLIGENT LIGHT ASSISTANT – funkcja automatycznego włączania i zmiany świateł
Jak zachowują się bi-ksenony przy nadjeżdżaniu samochodu z przeciwka, czy też podążaniu za samochodem? Czy tylko zmieniają z drogowych na mijania, czy wycinają obszar w którym jest wykrywany samochód? (jak w Golfie 7 przy bi-xenonach)
Ja tam jezdze nonstop na xenonach i nie mysle czy mam cos wlaczyc czy wylaczyc itp itd. W garazu mam ciemno wiec sie na auto zawsze zalaczaly xenony, wyjechale i zaraz gasly, nie ma nic gorszego dla palnika i przetwornicy jak chwilowe zalaczenie i gasniecie zarnika. Xenony mam w autach od 10 lat i wiem to z doswiadczenia.
Mam caly czas zalaczone swiatla mijania czyli xenony. Skoda ma to udogodnienie, ze po zgaszeniu samochodu i wyjeciu kluczyka swiatla tez gasna, wiec mozna powiedziec, ze mam ustawione autozałączanie xenonów" po odpaleniu samochodu????
nic nie wycinają, tylko zmiana na mijania, to tylko Skoda.
ściślej: tylko Skoda Octavia, bo nowy Superb już to ma.
Przeglądałem cennik czeski i zastanawiam się czy aby na pewno Superb ma to na wyposażeniu, znalazłem że ma Adaptive Frontlight System ale to to samo co w O3, gdzie można znaleźć informację o tym jakie funkcję posiada S3
może już późna pora i nie czytam ze zrozumieniem ... to jesteś za jazdą na "AUTO" czy za ręcznym włączaniem ... bo nie kumam :?:
Ja ustawiam albo na 0 (bardzo wcześnie rano kiedy czujnik jeszcze załączał by ksenony) albo na AUTO.
Jest tylko jedno ale - doświetlanie zakrętów, zmiana rozproszenia w zależności od prędkości jazdy działa tylko w ustawieniu AUTO, w przypadku ręcznego ustawienia na mijania świecą stale w jednym ustawieniu.
[ Dodano: Sob 14 Mar, 15 11:11 ]
Zamieszczone przez polrob
Zamieszczone przez maro rs
Zamieszczone przez Enriquez
nic nie wycinają, tylko zmiana na mijania, to tylko Skoda.
ściślej: tylko Skoda Octavia, bo nowy Superb już to ma.
Przeglądałem cennik czeski i zastanawiam się czy aby na pewno Superb ma to na wyposażeniu, znalazłem że ma Adaptive Frontlight System ale to to samo co w O3, gdzie można znaleźć informację o tym jakie funkcję posiada S3
Jeśli w jakimś testowym filmie z Superb 3 przy załączaniu świateł pojawia się efekt ciemnego trapezu na środku tak jak w tym filmie:
Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że ma to mieć, niestety nie jestem w stanie znaleźć. Ale w sumie dziwne byłoby, gdyby tego nie wsadzili, przy takim nagromadzeniu innych elektronicznych gadżetów.
Ale właśnie nie nalazłem nigdzie filmu że S3 ma DLA, i z czeskiego cennika też to nie wynika także wydaje mi się że nie będzie tego systemu przynajmniej w pierwszej fazie sprzedaży, może system ten zostanie wprowadzony później
Cytat:
"Smart Light Assist zapewnia we wszystkich sytuacjach drogowych optymalne oświetlenie drogi i tym samym jeszcze lepsze bezpieczeństwo. W skład tej funkcji, oprócz dynamicznej regulacji zasięgu świateł i świateł skrętnych, wchodzi maskowanie świateł drogowych. Z zastosowaniem kamery wielofunkcyjnej Smart Light Assist rozpoznaje w ciemności ruch przeciwległy i jadące z przodu pojazdy i, rozpoznawszy je, automatycznie odpowiednio przysłania światła drogowe. Oznacza to: zamiast automatycznie wyłączać światła drogowe, gdy zostanie rozpoznany pojazd nadjeżdżający z naprzeciwka, nowe rozwiązanie polega na zakrywaniu wycinka strumienia światła. Dzięki temu zawsze droga pozostaje dobrze oświetlona światłami drogowymi, lecz kierowcy innych pojazdów nie są olśniewani."
Na stronie skoda-auto.com też jest o tym napisane i jest animacja w zakładce New Superb/Safety (prawie na samym dole strony)
[ Dodano: Nie 15 Mar, 15 11:48 ]
I jeszcze wycinek cennika:
" :arrow: Smart Light Assist :!: , Lane Assist – systém pro udr¾ování vozu v jízdním
pruhu vèetnì varování pøed nechtìným opu¹tìním jízdního pruhu
a Blind Spot Detect – hlídání mrtvého úhlu"
Faktycznie jeżeli to ten system to jest dostępny w S3, ale nie jest to wyposażenie std przy xenonach tylko jest to dodatkowa opcja.
Jednak wychodzi na to, że jest jak piszecie ;-) SLA (Smart Light Asist) kosztuje w przeliczeniu na PLN 3 tyś. zł w pakiecie z LA (asystent linii) i BSD (Blind Spot Detected - czujnik martwej strefy) po ichniejszemu SLA nazywa się chytry asistent :-D w pakiecie Advance z dodatkową funkcją filiżanki :-P i ochrony załogi stoi po niespełna PLN 4 tyś.
Panowie a czy jest mozliwosc aby swiecily sie tylko ksenony bez swiatel dziennych?? u mnie zawsze swieca dzienne??
To nie są dzienne tylko światła pozycyjne pojazdu. Jak świecą światła mijania lub drogowe to światła dzienne się przyciemniają, podobnie jak jadąc na dziennych włączysz pozycyjne to również ledy się przyciemniają wtedy nie jedziesz na dziennych tylko na pozycyjnych.
Specnaz, pewnie sie da po zmienieniu tego i owego przez VCDS, ale tak jak ryhu pisał - ledy sa wtedy pozycyjnymi, a posiadanie pozycyjnych wymusza na Tobie prawo ruchu drogowego.. I bez pozycyjek, na samym ksenonie, policja moze sie bardzo łatwo przyczepic, nie mowiac o przegladzie technicznym.
Komentarz